31 października 2017 16:37 | Aktualności

TAJEMNICZY ZAKĄTEK

19 października 2017 roku klasy IV, VI i VII SP nr 3 w Olszynie wybrały się na wycieczkę na zamek Książ i do palmiarni w Wałbrzychu.

Pierwszym punktem wycieczki była stadnina koni. Idzie się do niej przez piękny, stary park. Obejrzeliśmy tam zabytkowy budynek stajni, stare bryczki i powozy oraz przede wszystkim konie, z którymi można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia.

Drugim etapem wycieczki było zwiedzanie zamku Książ. Przewodnik opowiadał nam różne ciekawostki. Poznaliśmy  historię zamku, jak wyglądało dawniej życie, kto w nim kiedyś mieszkał i kim była księżna Daisy. Po obejrzeniu wnętrz zamku, wyszliśmy na spacer wśród przepięknych ogrodów. Na koniec wizyty można było kupić drobne pamiątki.

Następnym punktem wycieczki była palmiarnia, w której mogliśmy podziwiać różnorodną roślinność. Oglądaliśmy piękne palmy, kaktusy, cytryny, pomarańcze i wiele innych roślin. Można było również zobaczyć żółwie i piękne rybki.

Po całym dniu wrażeń i ciekawych opowieści wróciliśmy autokarem do Olszyny. Zwiedziliśmy największy zamek na Dolnym Śląsku i przepiękną stadninę koni. Miejsca te na pewno długo pozostaną w naszej pamięci.